Založ si blog

Šípky

V jedno krásne októbrové nedeľné popoludnie sme sa vybrali s partnerkou na turistickú vychádzku do Jarovskej Bažantnice pri Bratislave. Táto bažantnica je jediná zachovaná baroková bažantnica v pôvodnom riešení. Bola výlučne založená na lov bažantov a to ešte v 18. storočí. Cieľ našej vychádzky bol starý murovaný most, ktorý sa nachádza v priestore bažantnice. Most kedysi viedol ponad rameno Dunaja. Toto rameno Dunaja však vyschlo, ale tento rozprávkový most sa tam zachoval do dnešných čias.

Tak si to so svojou partnerkou kráčame miernym turistickým krokom, smer bažantnica. Pred vstupom do bažantnice sme na kraji cesty uvideli pár kríkov divo rastúcich šípových ruží so šípkami. Rozhodli sme sa, že si ich trocha natrháme a doma usušíme. Začali sme ich na jednom kríku aj zbierať. Šípky boli však akési malé. Viem, že plody divo rastúcej šípovej ruže majú niekoľko desiatok variet. Preto sme sa rozhodli presunúť asi tak 20 metrov k väčšiemu kríku s väčšími šípkami. Uvideli sme, že na tomto kríku už oberá šípky pani neidentifikovateľného veku. Mohla mať od 30 do 50 rokov. Vedľa nej ležal veľký pes bez vôdzky. Moja partnerka pani slušne poprosila, či si aj mi môžeme naoberať šípky z kríka. Jej reakcia nás prekvapila. „Nie, teraz tu oberám ja a stráži ma môj pes, až dooberám tak potom môžete.“ Zarazilo nás to. Nechceli sme si však pokaziť krásny slnečný deň babieho leta a tak sme pokračovali k cieľu našej turistickej vychádzky. Most aj bažantnica boli nádherne. Balzam pre dušu.

Pri ceste späť som postrehol, že pani stále oberá šipky z toho kríka. Nedalo mi to a tak som sa jej slušne spýtal: „Pani ten krík je Vaše osobné vlastníctvo.“ Nie, znela jej odpoveď.: „Nechoďte k tomu psovi, lebo Vás pohryzie!“ Ako to povedala, tak pes sklopil svoj chvost medzi nohy a začal ním vrtieť a blížil sa ku mne. Poznám psov, to bol signál zo strany psa pre mňa, že nie je v dobrej nálade. Ustúpil som. Smutne sme sa pozreli s partnerkou na seba a pobrali sme sa domov.

p.s.

„Ľudia to sme na tom fakt až tak zle, že už aj divo rastúce šípky popri cestách si závidíme.“

Dobrovoľný poplatok

27.12.2022

Pri surfovaní na internete som naďabil na článok s nadpisom: „Bežkári odštartovali sezónu na Skalke: „Dobrovoľné vstupné zdraželo na dvojnásobok.“ V podstate celá téma tohto krátkeho článku sa týka úpravy bežkárskych tratí na Skalke pri Kremnici a v jej širšom okolí a dobrovoľného poplatku, ktorý sa vyberá za používanie tratí. Koľko zaplatíte Denný [...]

Nebo – Peklo

25.12.2022

Dnes som podal, na pošte dva listy. Podal som ich expres, 1. triedou, doporučene, a do vlastných rúk. Istota je istota. Adresa prvého „NEBO.“ Adresa druhého „PEKLO.“ Požiadal som predstavených, týchto inštitúcii, aby mi zaslali „ANAMNÉZU“ môjho života. Doručenie listov budem sledovať, na internete, na stránkach Slovenskej Pošty. Svoju spätnú adresu som neuviedol. [...]

Pamäť – nepamäť

22.12.2022

Sedí v hojdacom kresle. Premýšľa v hojdavom pohybe. Hojdá, hojdá, svoju pamäť. Tam a späť, hore a dolu, vpred a vzad. Pamäť mu uteká, nevie ju dobehnúť. Zabúda v prítomnosti. Budúcnosť má na dobro vymazanú, mýli si ju s prítomnosťou aj s minulosťou. Minulosť mu je jasná. Nik ho neokabáti. Slnko v okne na neho žmurká. Je šťastný. Na tvári sa mu mihol zabudnutý [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

starec07

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 44172x
Priemerná čítanosť článkov: 1472x

Autor blogu

Kategórie