Založ si blog

Ranné vstávanie

Konečne som sa zobudil. Fajn, ešte žijem. Neurol je svinstvo. Snažím sa zmeraveným ukazovákom rozsvietiť nočnú lampu. Podarilo sa. Ležím ďalej strnulo na posteli. Civím na plafón, aby som tak ako každé ráno, pozdravil svojho priateľa, plafónového pavúka. Pavúk, sa cez noc zakuklil do pavučiny a spí zimným spánkom. Nebudem ho rušiť. Mal by som sa pozviechať a konečne vstať. Nechce sa mi. Mám asi jesennú depku. Moje prvé Ja, ma však núti vstať. Konečne som sa odhodlal, že vstanem. Moje druhé Ja, sa však nedá, a poráža moju odhodlanosť. Prvé Ja, sa stiahne a čuší.

Okenné žalúzie sú stiahnuté. Oči som opäť privrel. Chcel by som sa znova ponoriť do ďalšieho Neurolu. Ešteže ho nemám po ruke. Ľavou rukou sa pokúšam potiahnuť žalúziu, aby som kúskom prižmúreného oka cez štrbinu v žalúzii, videl ako je vonku. Vzdávam to.

Pravou stŕpnutou rukou opatrne šmátram po rádiobudíku. Zapínam ho. Dávajú nejakú tvrdú muziku. Takú, čo by aj mŕtveho prebrala. Hlásateľ hlási: „Je práve 5 hodín. Prajem všetkým, ktorí sa práve prebúdzajú, krásne ráno!“ Sused zospodu búcha na stenu dohovorený signál na stíšenie rádia. Buch, buch, buch, buchbuchbuch, buch. Pravá ruka mi automaticky vystrelila a stíšila rádio.

Opäť sa ozvalo moje prvé Ja, s rozkazom: „Snaž sa už konečne vstať!“ Stále som celý stvrdnutý a meravý. Skúšam opatrne rozhýbať prsty na rukách aj nohách. Nejaká krv v nich ešte je. Trošku sa prebrali. Teraz ešte rozhýbať ostatné časti tela. Opatrne sa trepem na posteli ako zdochnutá ryba na udici. Krútim krkom, ktorý sa nechce krútiť, a vôbec si ho necítim. No vlastne necítim celého človeka. Pomaly zdvíham nohy aj ruky hore, dolu, a trupom sa snažím robiť pohyby vpravo aj vľavo. Z tejto činnosti ma naraz vyruší môj neodbytný kamoš, svojim zvonením. Stále zvoní. Otrava. Natiahnem ruku a buchnem po budíku. Stíchne.

V ušiach mi doznieva crnkot budíka. Ako na povel, všetky živé bunky v mojom tele sa začínajú pomaly preberať k životu: „Ja to dám!“ Aj môj plný močový mechúr už začína protestovať. Najprv jednu a potom druhú nohu opatrne zložím z postele na koberec a predkloním svoj trup aj hlavu dopredu. Krk mám stále meravý. Konečne sedím na posteli. Cítim ako mi krv začala prúdiť v celom tele. „Pozor, máš vysoký krvný tlak!“ Hovorím sám sebe. „Žiadne prudké pohyby chlapče!“ Opäť krútim krkom, do prava, do ľava a zhlboka sa nosom nadychujem a ústami vydychujem. Krčné stavce mi znenazdajky zapraskali a zapadli do seba. Som fit!

Hlásateľ hlási: „Je práve 5 hodín 30 minút.“ V tom momente ma moje prvé Ja, vystrelilo do pozoru a ja s mojím druhým Ja, stojíme pri posteli v pozore. Šuchnem nohy do papúč. Vstal som…

Dobrovoľný poplatok

27.12.2022

Pri surfovaní na internete som naďabil na článok s nadpisom: „Bežkári odštartovali sezónu na Skalke: „Dobrovoľné vstupné zdraželo na dvojnásobok.“ V podstate celá téma tohto krátkeho článku sa týka úpravy bežkárskych tratí na Skalke pri Kremnici a v jej širšom okolí a dobrovoľného poplatku, ktorý sa vyberá za používanie tratí. Koľko zaplatíte Denný [...]

Nebo – Peklo

25.12.2022

Dnes som podal, na pošte dva listy. Podal som ich expres, 1. triedou, doporučene, a do vlastných rúk. Istota je istota. Adresa prvého „NEBO.“ Adresa druhého „PEKLO.“ Požiadal som predstavených, týchto inštitúcii, aby mi zaslali „ANAMNÉZU“ môjho života. Doručenie listov budem sledovať, na internete, na stránkach Slovenskej Pošty. Svoju spätnú adresu som neuviedol. [...]

Pamäť – nepamäť

22.12.2022

Sedí v hojdacom kresle. Premýšľa v hojdavom pohybe. Hojdá, hojdá, svoju pamäť. Tam a späť, hore a dolu, vpred a vzad. Pamäť mu uteká, nevie ju dobehnúť. Zabúda v prítomnosti. Budúcnosť má na dobro vymazanú, mýli si ju s prítomnosťou aj s minulosťou. Minulosť mu je jasná. Nik ho neokabáti. Slnko v okne na neho žmurká. Je šťastný. Na tvári sa mu mihol zabudnutý [...]

bytovka, Čadca

Bytovku z centra Čadce idú zrovnať so zemou. Kam pôjdu jej obyvatelia?

19.04.2024 10:03

Problémový dom chce zdemolovať vlastník, hoci tam stále žijú niekoľkí ľudia. Náhradné bývanie hľadajú ťažko, mesto sa im snaží pomôcť.

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

VIDEO: Rebríky, palice, plyn, agresívni ľudia. Lukašenko znova zaplavuje Poliakov migrantmi

19.04.2024 10:00

Poľsko znovu čelí návalu cudzincov, ktorí sa z východného smeru usilujú preniknúť na jeho územie.

policia meranie rachlosti radar

Pezinská Baba nie je diaľnica. Vodič dvojnásobne prekročil rýchlosť, prišiel o „papiere“

19.04.2024 09:56

Vodič išiel na Pezinskej Babe rýchlosťou 137 kilometrov za hodinu.

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.

starec07

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 44030x
Priemerná čítanosť článkov: 1468x

Autor blogu

Kategórie