Založ si blog

Zážitok z čakárne

Dnes som strávil poobedie, spolu s partnerkou na pohotovosti na Antolskej v Petržalke. V čakárni som si všimol, že ľudia čakajúci na vyšetrenie sedia len na sedadlách po pravej strane. Každý mal respirátor, prípadne rúško na tvári. V zdravotníckych zariadeniach je prekrytie nosa a úst stále povinné. Automaticky sme si aj mi nasadili túto ochrannú pomôcku. Zarazila ma však jedna vec. Oproti na druhej strane čakárne boli všetky sedačky okrem jednej voľné. Na sedačke sedela neupravená, neučesaná, zafúľaná mladá žena, v špinavom pokrčenom zimnom kabáte. Podľa jej výzoru a oblečenia bola bezdomovkyňou. Myslel som si, že aj ona čaká na vyšetrenie. Bolo stále skrčená a občas sa kývala zo strany na stranu. Posediačky spala. Sem tam sa na minútku prebrala. Nemala žiadne rúško. Kašlala. Pristúpil som k nej a podal som jej jeden nepoužitý respirátor v uzatvorenom obale. Pani poďakovala. Snažila sa respirátor vybrať z obalu. Nepodarilo sa jej to. Neotvorený obal aj s respirátorom držala pevne v rukách a stále bola skrčená. Sestričky volali pacientov do ambulancii, ale ju si nikto nevšímal. Po nejakom čase sa pani zodvihla zo stoličky, poobzerala sa okolo seba a odišla. Už sa nevrátila. Pravdepodobne si bola na pohotovosti len trochu pospať a zohriať sa. Je však aj to možné, že sa chcela naozaj dať vyšetriť. Neviem…

Dobrovoľný poplatok

27.12.2022

Pri surfovaní na internete som naďabil na článok s nadpisom: „Bežkári odštartovali sezónu na Skalke: „Dobrovoľné vstupné zdraželo na dvojnásobok.“ V podstate celá téma tohto krátkeho článku sa týka úpravy bežkárskych tratí na Skalke pri Kremnici a v jej širšom okolí a dobrovoľného poplatku, ktorý sa vyberá za používanie tratí. Koľko zaplatíte Denný [...]

Nebo – Peklo

25.12.2022

Dnes som podal, na pošte dva listy. Podal som ich expres, 1. triedou, doporučene, a do vlastných rúk. Istota je istota. Adresa prvého „NEBO.“ Adresa druhého „PEKLO.“ Požiadal som predstavených, týchto inštitúcii, aby mi zaslali „ANAMNÉZU“ môjho života. Doručenie listov budem sledovať, na internete, na stránkach Slovenskej Pošty. Svoju spätnú adresu som neuviedol. [...]

Pamäť – nepamäť

22.12.2022

Sedí v hojdacom kresle. Premýšľa v hojdavom pohybe. Hojdá, hojdá, svoju pamäť. Tam a späť, hore a dolu, vpred a vzad. Pamäť mu uteká, nevie ju dobehnúť. Zabúda v prítomnosti. Budúcnosť má na dobro vymazanú, mýli si ju s prítomnosťou aj s minulosťou. Minulosť mu je jasná. Nik ho neokabáti. Slnko v okne na neho žmurká. Je šťastný. Na tvári sa mu mihol zabudnutý [...]

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

starec07

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 44053x
Priemerná čítanosť článkov: 1468x

Autor blogu

Kategórie