Založ si blog

Izidorovo svrbenie

Môj kamarát Izidor, starý mládenec na dôchodku, chlap sveta skúsený aj väzením ošľahaný sa mi raz pri pive zdôveril so svojím intímnym, háklivým problémom. Totiž, že ho často svrbí, ehm… zadok a nemôže sa poriadne posadiť. Z občasných návštev u neho doma som postrehol, že Izidor používa na toalete najlacnejší jednovrstvový toaletný papier neidentifikovateľnej farby. Bohvie, kde ho zháňal. Pri rozhovore mi ešte povedal, že sa domnieva, že príčinou jeho háklivého problému je možno aj toaleťák, ktorý používa, lebo sa mu zdá akýsi drsný. Ako dobrý kamarát som mu poradil: „Skús používať tie viacvrstvové toaleťáky, asi máš háklivý zadok.“ Dal na moju radu a pri ďalšom stretnutí mi referoval, že teraz už používa len neparfumovaný vlhčený štvorvrstvový toaleťák. Jeho problém však stále pretrvával. Bol z toho veľmi nešťastný. A ja tiež, pretože Izidor mi už o ničom inom nerozprával, iba o neustálom svrbení na tom svojom háklivom mieste.

„Izidor,“ povedal som mu raz pri náhodnom stretnutí pred krčmou, „ja si myslím, že máš hemeroidy. Viem, že doktorov nemáš rád, nič iné ti však nezostáva, iba zájsť k obvodnému. Blbo na mňa čumel. „Tak nie hemeroidy, ale zlatú žilu.“ V hlave sa mu rozsvietilo. „Aha, tie mala aj moja mama. Čo s tým?“ „Veď Ti hovorím, choď k obvodnému. Zver sa mu so svojim problémom.“ Nejaký čas som Izidora nevidel. Aj chlapi v krčme sa ma vypytovali, či o ňom niečo neviem. Nevedel som nič. Izidor akoby sa pod zem prepadol. Veru už mi začali chýbať aj tie jeho reči o zadko – svrbení.

Po dlhšom čase som ho však predsa len na pive uvidel. Aj som sa mu potešil. Sedel na svojej stoličke, ale len tak na pol zadku. Keď ma zbadal, rozškeril sa od ucha k uchu. „Čo je Izidor,“ spýtal som sa ho, „stále svrbí“? „Už nesvrbí. Dobre si mi poradil. Si môj najlepší kamarát. Vieš, bol som na operácii zlatej žily. Chirurg mi po operácii povedal, že hemeroidy sú fuč a všetko bude tak ako predtým, bez svrbenia. Daj si na mňa pivo. Som taký šťastný. Zatiaľ síce ešte sedím na stoličke len na pol zadku, ale keď sa mi úplne zahojí, budem opäť sedieť znova na celom…“

Dobrovoľný poplatok

27.12.2022

Pri surfovaní na internete som naďabil na článok s nadpisom: „Bežkári odštartovali sezónu na Skalke: „Dobrovoľné vstupné zdraželo na dvojnásobok.“ V podstate celá téma tohto krátkeho článku sa týka úpravy bežkárskych tratí na Skalke pri Kremnici a v jej širšom okolí a dobrovoľného poplatku, ktorý sa vyberá za používanie tratí. Koľko zaplatíte Denný [...]

Nebo – Peklo

25.12.2022

Dnes som podal, na pošte dva listy. Podal som ich expres, 1. triedou, doporučene, a do vlastných rúk. Istota je istota. Adresa prvého „NEBO.“ Adresa druhého „PEKLO.“ Požiadal som predstavených, týchto inštitúcii, aby mi zaslali „ANAMNÉZU“ môjho života. Doručenie listov budem sledovať, na internete, na stránkach Slovenskej Pošty. Svoju spätnú adresu som neuviedol. [...]

Pamäť – nepamäť

22.12.2022

Sedí v hojdacom kresle. Premýšľa v hojdavom pohybe. Hojdá, hojdá, svoju pamäť. Tam a späť, hore a dolu, vpred a vzad. Pamäť mu uteká, nevie ju dobehnúť. Zabúda v prítomnosti. Budúcnosť má na dobro vymazanú, mýli si ju s prítomnosťou aj s minulosťou. Minulosť mu je jasná. Nik ho neokabáti. Slnko v okne na neho žmurká. Je šťastný. Na tvári sa mu mihol zabudnutý [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

starec07

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 44290x
Priemerná čítanosť článkov: 1476x

Autor blogu

Kategórie