Založ si blog

Izidor a Iza

Izidor netrpezlivo prešľapoval pred krčmou a čakal, kedy ju otvoria. „Ahoj Izidor! “ Pozdravil som ho cestou do Lídla. „Máš niečo nové?“ „Všetko po starom kamoško. Jesť mi chutí, aj pivečko s vodkou mi chutí, no a pečienka zatiaľ poslúcha. A Ty, čo máš nového?“ „Izidor, predstav si, že mám. Necháva Ťa pozdravovať tvoja bývala frajerka Iza. Stretol som ju na divadelnom predstavení v SND“. „Počkaj, musím si ju nejak vybaviť, veď vieš, že ja som starý kocúr. Ženské idú po mne stále, však som štramák. Už viem. Tá vdovica s hrdzavými vlasmi. Pekná baba to je. Nejaký čas sme to spolu aj ťahali. Chodil som k nej aj do bytu. Býva už sama. Keď som bol u nej doma, ona stále len, oprav mi toto, oprav mi hento, ešte aj na toto si zabudol. Tak som jej to vždy spravil, ale keď som jej chcel pár krát pozrieť aj tú onú, však vieš na čo myslím, tak vždy mi povedala, že teraz sa nedá. A ona Ti bola aj dosť lakomá. Počúvaj, veď žiadny majster Ti dnes nepôjde opraviť niečo za pekné slovo, obed a jedno pivo. A furt ma len ťahala na kultúru, do divadla, do kina a všelijaké výstavy. Ja na takéto niečo nie som. A keď som ju raz pozval, aby išla so mnou k nám do šenku, tak síce išla, ale dala si len malý obrátený strik. Musel som jej ho aj zaplatiť. A ja som si stihol, jak sme tam spolu sedeli dať len tak narýchlo, teda na ex 2 pivá s vodkou. Keď to zbadala potvora, hneď ma hnala preč zo šenku. Tak som sa nezdržal a razom som jej povedal.: „Iza, tú kultúru na ktorú si ma ťahala som ešte ako tak pretrpel, že ma však vyháňaš von z nášho šenku, to teda prrr!“ Urazene sa na mňa pozrela, prevrátila oči k plafónu, zdvihla sa zo stoličky, otočila sa na opätku o 180 stupňov a nafúkane jak ten holub hrvoliak sa bez slov vyparila preč. Odvtedy som ju chvála bohu už u nás v šenku ani nikde inde nestretol. Prepáč, musím ísť, Jožo už otvoril šenk. Idem si dať pivečko s vodkou.“…

Dobrovoľný poplatok

27.12.2022

Pri surfovaní na internete som naďabil na článok s nadpisom: „Bežkári odštartovali sezónu na Skalke: „Dobrovoľné vstupné zdraželo na dvojnásobok.“ V podstate celá téma tohto krátkeho článku sa týka úpravy bežkárskych tratí na Skalke pri Kremnici a v jej širšom okolí a dobrovoľného poplatku, ktorý sa vyberá za používanie tratí. Koľko zaplatíte Denný [...]

Nebo – Peklo

25.12.2022

Dnes som podal, na pošte dva listy. Podal som ich expres, 1. triedou, doporučene, a do vlastných rúk. Istota je istota. Adresa prvého „NEBO.“ Adresa druhého „PEKLO.“ Požiadal som predstavených, týchto inštitúcii, aby mi zaslali „ANAMNÉZU“ môjho života. Doručenie listov budem sledovať, na internete, na stránkach Slovenskej Pošty. Svoju spätnú adresu som neuviedol. [...]

Pamäť – nepamäť

22.12.2022

Sedí v hojdacom kresle. Premýšľa v hojdavom pohybe. Hojdá, hojdá, svoju pamäť. Tam a späť, hore a dolu, vpred a vzad. Pamäť mu uteká, nevie ju dobehnúť. Zabúda v prítomnosti. Budúcnosť má na dobro vymazanú, mýli si ju s prítomnosťou aj s minulosťou. Minulosť mu je jasná. Nik ho neokabáti. Slnko v okne na neho žmurká. Je šťastný. Na tvári sa mu mihol zabudnutý [...]

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

starec07

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 44006x
Priemerná čítanosť článkov: 1467x

Autor blogu

Kategórie