Založ si blog

Izidorov tatko

V nedeľu po dobrom obede, som sa vybral na jedno čapované do šenku. V krčme ako vždy sedel na svojej stoličke môj kamoš Izidor. Na stole mal plný pohár piva a prázdny poldecák, a smutne čumel do telky.

„Ahoj Izidor. Si nejaký smutný. Čo Ti piť nechutí?“ „Ale, chutí mi. Spomenul som si na svojho tatka. Poď si prisadnúť k môjmu stolu. Však Jožo Ti to pivo donesie. Počúvaj Ty si starý kunčaft, pamätáš si na môjho otca.“ „Jasné, poznal som ho. Bol jak taká húžva, ako Ty.“ „Máš pravdu som celý po ňom. Vieš dnes je to 30 rokov čo ho, Pánboh vzal na druhý svet. Tiež sa volal Izidor. Ale v šenku ste mu všetci hovorili starý Izidor. Vždycky sme chodili do šenku spolu, ale nesedeli sme nikdy pri jednom stole. On mal svojich kamošov a ja zase svojich kamošov. Aj zo šenku sme chodili spolu domov. Tatko zavelil a ja som musel poslúchať. Bol starý, tak som ho musel po ceste podopierať. Tatko robil po celý život najprv závozníka a potom asfaltéra, ale nie takého čo asfaltuje cesty, ale takého čo asfaltuje chodníky v meste. Robil v mestských službách. Spomínal mi, že v rámci pitného režimu mali sedmičku pivo v robote zadarmo. Tatkovi to bolo slabé, tak si do piva pridával z placačky štamperlík borovičky, aby to pivečko malo svoje grády. Za deň vypil v robote aj desať pív, ale pri asfaltovaní ich hneď stačil aj vypotiť. Keď prišiel z roboty domov prvé čo bolo, že si sadol v kuchyni za stôl a otvoril si fľašu piva. Mama sa vždy hnevala, že najprv sa treba najesť až potom piť. Keď dopil najedol sa a otvoril si ďalšiu desinku piva. To už mu mama začala nadávať, že len chlastá a chlastá. On si však z jej rečí nič nerobil. Zapálil si „Štartku bez filtra“ a počúval správy v rozhlase. Keď už mal tých maminych rečí dosť tak vždy povedal „kurva štelung“, stačilo stará. Poď synu obleč sa a ideme do šenku na pivo, nech si tu mama brble. To boli zlaté časy. Škoda tatka. Však, keď zomrel na pohrebe mu boli všetci jeho kamoši z krčmy, na čele z krčmárom Jožom. No čo už, taký je život. Kto pije umrie a kto nepije tiež umrie. Nech dá tatkovi, Pánboh večný odpočinok.“ Povedal Izidor, odpil si z piva a smutne čumel do telky….

Dobrovoľný poplatok

27.12.2022

Pri surfovaní na internete som naďabil na článok s nadpisom: „Bežkári odštartovali sezónu na Skalke: „Dobrovoľné vstupné zdraželo na dvojnásobok.“ V podstate celá téma tohto krátkeho článku sa týka úpravy bežkárskych tratí na Skalke pri Kremnici a v jej širšom okolí a dobrovoľného poplatku, ktorý sa vyberá za používanie tratí. Koľko zaplatíte Denný [...]

Nebo – Peklo

25.12.2022

Dnes som podal, na pošte dva listy. Podal som ich expres, 1. triedou, doporučene, a do vlastných rúk. Istota je istota. Adresa prvého „NEBO.“ Adresa druhého „PEKLO.“ Požiadal som predstavených, týchto inštitúcii, aby mi zaslali „ANAMNÉZU“ môjho života. Doručenie listov budem sledovať, na internete, na stránkach Slovenskej Pošty. Svoju spätnú adresu som neuviedol. [...]

Pamäť – nepamäť

22.12.2022

Sedí v hojdacom kresle. Premýšľa v hojdavom pohybe. Hojdá, hojdá, svoju pamäť. Tam a späť, hore a dolu, vpred a vzad. Pamäť mu uteká, nevie ju dobehnúť. Zabúda v prítomnosti. Budúcnosť má na dobro vymazanú, mýli si ju s prítomnosťou aj s minulosťou. Minulosť mu je jasná. Nik ho neokabáti. Slnko v okne na neho žmurká. Je šťastný. Na tvári sa mu mihol zabudnutý [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

starec07

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 43419x
Priemerná čítanosť článkov: 1447x

Autor blogu

Kategórie